Pracą nad projektem i budową pociągów będą zajmować się zespoły Alstom w Savigliano (CN) we współpracy z zakładem w Sesto San Giovanni (MI), odpowiedzialnym za system trakcji, a także z zakładem w Bolonii, odpowiedzialnym za systemy sterowania. Dzięki tej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mogła powiększyć swoją obecną sieć, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Pociąg Pendolino EVO należy do rodziny pociągów dużych prędkości Alstom Avelia, będącej ukoronowaniem 35-letniego doświadczenia firmy. Na całym świecie eksploatowanych jest 1100 pociągów tego typu.
Pendolino EVO to pierwszy sprawdzony pociąg dużych prędkości, w pełni zgodny z najnowszymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności (TSI 2014) oraz wspólnymi warunkami i normami ustanowionymi przez Unię Europejską. Pociąg ten ma 187 metrów długości, może osiągać prędkość maksymalną 250 km/h i składa się z 7 wagonów, które mogą pomieścić około 480 pasażerów. Zoptymalizowany system napędu trakcyjnego zwiększa efektywność i przyspieszenie, a także odzyskuje energię podczas hamowania.
Źródło: Alstom