W skład zaplecza, w którym będą obsługiwane składy Pendolino wejdzie hala warsztatowa wraz z infrastrukturą kolejową, zaplecze biurowo-socjalne oraz automatyczna myjnia. Centrum serwisowe pociągów Pendolino jest częścią zintegrowanego projektu realizowanego przez firmę Alstom, który łączy dostawę taboru kolejowego, zaprojektowanie i budowę obiektów serwisu technicznego oraz jego 17-letnie utrzymanie.
Realizacja inwestycji oznacza stworzenie około 140 nowych miejsc pracy, które należy doliczyć do aktualnej liczby 950 pracowników zakładu produkcyjnego Alstomu w Chorzowie. Ogółem Grupa Alstom zatrudnia w Polsce około 3200 osób.
Budowa centrum realizowana jest w ramach umowy podpisanej pomiędzy PKP Intercity i firmą Alstom w maju 2011 r. Jej zakres obejmuje dostarczenie przez Alstom 20 składów dużej prędkości, świadczenie usług utrzymania, naprawy gwarancyjne, kontrole, sprzątanie i mycie taboru oraz budowę bazy technicznej. Warszawski obiekt będzie pierwszym w Polsce miejscem przeznaczonym wyłącznie dla pociągów dużych prędkości.
Za projekt powstającego centrum serwisowego odpowiada firma Systra SA. Budową zajmuje się spółka Karmar wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues. Zatrudnieni w nowej bazie technicznej inżynierowie i personel utrzymania odbędą szkolenie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech.
źródło: controlengineering.pl