Pendolino od początku są serwisowane w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT) prowadzonym przez Alstom, który zlokalizowany jest na Olszynce Grochowskiej w Warszawie. To najnowocześniejszy zakład tego typu w Europie. Obiekt zajmuje powierzchnię 26 ha, a w jego skład wchodzi hala serwisowa o powierzchni 1 ha, która umożliwia jednoczesny serwis 5 pociągów. Warsztat posiada nowoczesną myjnię przejazdową, w której umycie składu zajmuje tylko 12 minut. Nad przeglądami i serwisem pracuje codziennie 116 specjalistów Alstoma, którzy dotychczas wykonali około 4400 przeglądów.
Obecnie w kolejnych składach Pendolino trwa montaż Wi-Fi. Pierwszy pojazd z darmowym, bezprzewodowym dostępem do Internetu wjechał na tory w grudniu 2018 roku. Teraz z usługi można korzystać w dziewięciu pociągach. Na listopad bieżącego roku zaplanowano zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach.
Polskie Pendolino cieszy się dużą popularnością. Najczęściej podróżowano między Trójmiastem a Wrocławiem i Warszawą a Krakowem. Składy dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - jest winda dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz przystosowana toaleta, a miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Do dyspozycji podróżnych są trzy przedziały dostosowane do potrzeb opiekunów z małymi dziećmi oraz przewijak w toalecie. W pojeździe można skorzystać ze strefy gastronomicznej i strefy ciszy.
Na zakup jednostek ED250 PKP Intercity otrzymało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Źródło: ConTrust Communication