Od 1 lipca do powołanej spółki Siemens Mobility GmbH przeniesiona będzie większość spółek z sektora transportu szynowego, w tym również polska Siemens Mobility, która zachowa odrębność podmiotową. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała przeszło 1000 osób.
Połączenie firm znacznie zwiększy ich możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również, dzięki sile kapitału, pozwoli na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z chińskim gigantem - firmą CRRC. Chińczycy mocno rywalizują z producentami z Europy. W 2018 roku dostarczać mają dla kolei wyłącznie pociągi KDP zdolne do jazdy z prędkością 350 km/h. W przyszłym roku wdrożą do produkcji na skalę przemysłową pociągi rozwijające prędkość 400 km/h, co oznacza bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego.
Obecny rekord prędkości pociągu należy do Alstomu - TGV osiągnął szybkość 574 km/h.
PwC przewiduje że, w połowie wieku około 60% transportu prowadzone będzie z wykorzystaniem technologii, które jeszcze nie istnieją. Siemens i Alstom chcą skoncentrować się na systemach sterowania i autonomiczności pojazdów szynowych - metra i tramwajów. Siemens już od dwóch lat wdraża takie instalacje.
Po dokonaniu fuzji siedziba nowej spółki zlokalizowana będzie w Paryżu; nowa spółka wejdzie także na paryską giełdę. Zarząd części spółki zajmującej się automatyką i sterowaniem będzie miał siedzibę w Berlinie
Źródło: WNP