System ARC umożliwia jednemu kierowcy pilotowanie ciężarówki prowadzącej konwój, podczas gdy te w pełni autonomiczne podążają za tą sterowaną przez człowieka. Jest to pierwsze podejście do prowadzenia pojazdu tego typu, które zmierza w kierunku bezpośredniej komercjalizacji dzięki niedawno podpisanej umowie z Wilson Logistics. Zgodnie z warunkami zawartego kontraktu, od 2022 roku Wilson Logistics rozpocznie odbiór 1120 samochodów ciężarowych wyposażonych w technologię opracowaną przez Locomation.
- Szybko zmierzamy w kierunku komercjalizacji autonomicznych pojazdów ciężarowych, a Nvidia Drive przedstawia intrygujące rozwiązanie zapewniające solidną, bezpieczną platformę do współpracy z naszym zespołem - powiedział Çetin Meriçli, CEO i współzałożyciel Locomation.
Samochody ciężarowe Locomotion będą wykorzystywać Nvidia Drive AGX Orin - wysoce zaawansowaną platformę obliczeniową przeznaczoną do pojazdów autonomicznych. Platforma ta została oparta o nowe układy GPU Orin typu system-on-a-chip (SoC), które zapewniają ponad 200 bln operacji na sekundę - prawie 7-krotnie większą wydajność niż poprzednia generacja Xavier SoC firmy Nvidia.
Firma Locomation niedawno ogłosiła udany program pilotażowy prowadzony razem z Wilson Logistics, a także pierwsze na świecie zamówienie na dużą skalę i przewiduje dalsze strategiczne partnerstwo w 2020 roku.
Źródło: Robotics&Automation