System modułowy rozwiązań energooszczędnych obejmuje wyłącznie zoptymalizowane pod kątem sprawności i wydajności energetycznej silniki, falowniki oraz napędy mechatroniczne. Inteligentne połączenie tych komponentów ze sobą gwarantuje oszczędność energii do 70%.
MODUŁOWY SYSTEM ENERGOOSZCZĘDNYCH ROZWIĄZAŃ SEW-EURODRIVE
System obejmuje:
- Silniki
- asynchroniczne silniki trójfazowe klasy IE1 do IE3,
- silniki trójfazowe typu Line Start Permanent Magnet Motor w klasie od IE2 do IE4,
- silniki synchroniczne z magnesem trwałym.
- Falowniki:
- MOVITRAC B,
- MOVIDRIVE B,
- serwofalownik wieloosiowy MOVIAXIS,
- rozwiązania pozwalające na zwrot energii do sieci.
- Mechatronikę:
- mechatroniczny system napędowy MOVIGEAR,
- sterowany elektronicznie silnik DRC.
ASYNCHRONICZNE SILNIKI TRÓJFAZOWE KLASY IE1 DO IE3
Urządzenia z serii DR.. oraz wersja DT56 (jedna prędkość obrotowa) to silniki trójfazowe optymalne do każdego zastosowania. Są to silniki 2-, 4- lub 6-polowe o mocach od 0,18 do 225 kW, które dostępne są w klasach energooszczędności od IE1 do IE4. W ramach systemu modułowego silników trójfazowych serii DR.. na całym świecie wdrożyliśmy miliony kombinacji napędowych wprawiających w ruch różnorodne maszyny oraz urządzenia. U nas w łatwy sposób można wybrać optymalny silnik energooszczędny do określonego zastosowania.
Seria DR.. zapewnia odpowiednią wersję silnika dla każdej z globalnie obowiązujących klas energooszczędności od IE1 do IE4: DRS.. dla IE1, DRE.. dla IE2, DRN.. oraz DRP.. dla IE3 i DRU.. dla IE4. W ramach każdej z tych wersji silników wystarczy wybrać moc oraz częstotliwość pracy. Produkty spełniają wymagania najważniejszych obowiązujących globalnie standardów oraz różnorodne wymogi lokalnych rozporządzeń w zakresie oszczędności energetycznej.
Silniki serii DT56 oraz DR63 stanowią uzupełnienie systemu modułowego w zakresie mocy między 90 W a 370 W. Seria DR.. oferuje zgodnie z IEC 60034-30-1 odpowiedni silnik dla każdej klasy energooszczędności - IE1, IE2, IE3 oraz IE4. Na tabliczce znamionowej znajduje się odpowiednie oznaczenie IE, informacje dotyczące sprawności oraz dane o spełnianych dopuszczeniach krajowych.
Oprócz produktów wchodzących w skład modułu oszczędności energii nasze energooszczędne rozwiązania effiDRIVE obejmują również kompetentne doradztwo w zakresie energii oraz modularne, indywidualne usługi serwisowe.
Parametry
- Wersja DRS.. = IE1:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,18 kW do 225 kW.
- Wersja DRE.. = IE2:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,25 kW do 225 kW.
- Wersja DRN.. = IE3:
- 4-polowy,
- Zakres mocy od 0,75 kW do 200 kW.
- Wersja DRP.. = IE3:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,37 kW do 160 kW.
- Wersja DRU..J = IE4:
- 4-polowy,
- Zakres mocy od 0,18 kW do 3 kW.
Niezależnie od wymaganej klasy energooszczędności, w przypadku wszystkich silników trójfazowych dostępne są wszystkie opcje oraz wersje. Nasze silniki trójfazowe znajdują zastosowanie na całym świecie. W każdej klasie energooszczędności dostępna jest odpowiednia wersja silnika. Każdy typ silnika mogą zaś Państwo podłączać do różnych sieci zasilających, niezależnie od miejsca jego zastosowania.
Właściwości
- Kompleksowa oferta hamulców oraz ich łączenia z silnikami - to znaczy 3 różne rozmiary hamulców na każdy rozmiar silnika;
- Zintegrowane enkodery;
- Oszczędność miejsca oraz kosztów dzięki kompaktowej budowie;
- Bezpieczeństwo w przyszłości również pod względem przyszłych wymogów związanych z ochroną środowiska (normy);
- Obniżenie kosztów eksploatacyjnych przy zastosowaniu silników energooszczędnych; nasze silniki spełniają wymagania klas energooszczędności:
- Standard Efficiency (IE1),
- High Efficiency (IE2),
- Premium Efficiency (IE3),
- Super Premium Efficiency (IE4).
- "Silnik globalny" - odpowiada wielu przepisom dotyczącym oszczędności energii.
SILNIKI TRÓJFAZOWE LINE START PERMANENT MAGNET MOTOR KLASY OD IE2 DO IE4
Szukają Państwo silnika o najwyższej wydajności energetycznej oraz kompaktowej budowie? W takiej sytuacji silnik synchroniczny DR..J z technologią LSPM jest optymalnym rozwiązaniem, ponieważ seria tych silników spełnia warunki trzech różnych klas energooszczędności - IE2, IE3 oraz IE4.
Zalety
- Większa wydajność energetyczna - silniki synchroniczne DR..J mogą być stosowane na całym świecie, w tym w najwyższej klasie energooszczędności IE4;
- Redukcja rozmiaru - silnik DR..J może być mniejszy aż o dwa rozmiary w stosunku do porównywalnego standardowego silnika asynchronicznego;
- Stała prędkość obrotowa - silnik pracuje ze stałą prędkością obrotową niezależnie od obciążenia - synchronicznie z częstotliwością roboczą bez poślizgu.
Właściwości
- Silniki DR..J spełniają wymagania klasy energooszczędności IE2 do IE4;
- Silnik typu Line Start Permanent Magnet:
- nasza technologia LSPM dzięki zastosowaniu magnesów trwałych umożliwia rozruch silnika synchronicznego poprzez klatkę;
- w porównaniu do silników seryjnych serii DR.. o identycznej mocy możliwe jest zastosowanie mniejszego rozmiaru przy tej samej klasie energooszczędności.
- Silnik jest zaprojektowany do pracy z prostymi falownikami i sterowaniem u/f;
- Podczas pracy nie występują żadne straty na wirniku;
- Dostępnych jest łącznie 9 rozmiarów (71S do 100L);
- Kompaktowa i wytrzymała budowa, niewymagająca konserwacji;
- Praca synchroniczna silników zgodnie z częstotliwością roboczą;
- Bezpoślizgowa regulacja prędkości obrotowej bez sprzężenia zwrotnego enkodera;
- Praca grupowa większej liczby silników z zsynchronizowaną prędkością obrotową z jednym falownikiem;
- Sprawdzone połączenie z MOVIMOT- motoreduktorem ze zintegrowanym falownikiem;
- Wysoki zakres prędkości obrotowej ze stałym momentem obrotowym bez wentylatora chłodzącego;
- Dostępnych jest wiele wersji dodatkowych systemu modułowego w zakresie silników;
- Możliwość połączenia z naszymi motoreduktorami.
SILNIKI SYNCHRONICZNE Z MAGNESAMI TRWAŁYMI
Silnik serwo CMP.. zapewnia precyzję, dynamikę oraz moment przy kompaktowej budowie. Seria obejmuje siedem wysoko wydajnych wersji zapewniających szczytowy moment obrotowy o wartości do 320 Nm, które można zastosować mając niewiele miejsca do dyspozycji.
Zalety
- Najwyższa dynamika - realizowana przez nowoczesne systemy nawojowe i magnetyczne - oczywiście w całym zakresie prędkości obrotowej;
- Precyzyjne pozycjonowanie - umożliwia wirnik o zwiększonym momencie bezwładności silnika CMPZ, również w przypadku ekstremalnych obciążeń;
- Wydajny hamulec - ponieważ istnieją różne typy hamulców o zróżnicowanych momentach hamowania oraz możliwości zastosowania ręcznego zwalniania hamulca;
- Indywidualne rozwiązania napędowe - dzięki możliwości bezpośredniego montażu silnika przy przekładniach z naszego sprawdzonego systemu modułowego.
Właściwości
- Wysoka dynamika w zastosowaniu ze wszystkimi silnikami serii CMP... dzięki wirnikom o niskim momencie bezwładności oraz wysokiej przeciążalności;
- Optymalizacja pod kątem wydajności oraz szczególnie kompaktowa budowa dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów nawojowych i magnetycznych;
- Moment postojowy od 0,5 do 95 Nm;
- Opcjonalny wariant silnika CMPZ.. z dodatkową masą wirnika na potrzeby aplikacji, w których wymagany jest wysoki moment bezwładności silnika;
- Wysoka precyzja i płynność ruchu obrotowego;
- Możliwości bezpośredniego montażu silnika przy przekładniach z naszego sprawdzonego systemu modułowego przekładni.
SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
www.sew-eurodrive.pl