Nasza szeroka oferta serwoprzekładni w modułowym systemie SEW-EURODRIVE zapewnia wiele kombinacji przekładni z silnikami, dzięki którym jesteśmy w stanie dobrać odpowiednią przekładnię do każdego zastosowania.
Aktualne wymagania rynku i zastosowanych aplikacji napędowych rosną, gdyż są one elementem złożonych procesów automatyzacji produkcji. Firma SEW-EURODRIVE już dziś przygotowana jest na nadchodzące potrzeby rynku. Posiadamy w swojej ofercie techniki serwo przekładnie serii PxG, które są uzupełnienieniem oferty generacji C. Charakteryzują się wysoką gęstością mocy oraz długą żywotnością.
MOVI-C – falowniki MOVIDRIVE
MOVIDRIVE modular steruje i monitoruje wszystkie rodzaje silników
Modularne systemy wieloosiowe z modułami jedno- bądź dwuosiowymi umożliwiają wygenerowanie prądu nominalnego do 180 A. Na potrzeby dynamicznych ruchów falowniki zapewniają zdolność przeciążeniową do 250%. Mogą być stosowane do sterowania wszystkimi rodzajami silników – synchronicznych i asynchronicznych silników trójfazowych z enkoderem lub bez, silników asynchronicznych w technologii LSPM lub synchronicznych i asynchronicznych silników liniowych. Funkcja bezpieczeństwa STO PL e została przy tym zintegrowana w urządzeniu podstawowym, a dzięki kartom bezpieczeństwa istnieje możliwość rozszerzenia urządzenia o ponad piętnaście dalszych funkcji bezpieczeństwa.
Nieskomplikowane i szybkie uruchomienie
Aby uruchomić silnik, wystarczy odczytać i wprowadzić oznaczenie jego typu z elektronicznej tabliczki znamionowej. Alternatywną możliwością jest skorzystanie z elektronicznego katalogu, dostępnego z poziomu oprogramowania MOVISUITE.
Poza tym nawet nieznane silniki nie stanowią już większego problemu. Można je uruchomić, używając funkcji automatycznego pomiaru. Optymalna wydajność energetyczna zapewniona jest dzięki zastosowaniu urządzeń zwrotu energii do sieci, magazynowaniu energii czy funkcji stand-by, ograniczającej bieżące zapotrzebowanie. Tryb stand-by redukuje zapotrzebowanie na energię falownika podczas przerw w pracy nawet o 85%, nie przerywając przy tym komunikacji z nadrzędnym PLC.
Uruchomienie aplikacji realizowane jest za pomocą interfejsu graficznego umożliwiającego łatwe ustalenie profilu ruchu oraz za pośrednictwem automatycznego generowania kodu IEC, będącego podstawą do napisania własnego programu.
Zalety serwonapędów SEW-EURODRIVE
|
Synchroniczne silniki serwo serii CM3C
Wszędzie tam, gdzie wymagane jest przemieszczanie dużych obciążeń ze znacznym przyspieszeniem oraz ich dokładne pozycjonowanie, potrzebne są dynamiczne, precyzyjne i wydajne napędy. Synchroniczne silniki serwo CM3C łączą w sobie te wszystkie cechy, a dodatkowo są kompaktowe i zajmują niewiele miejsca.
Nowością w ofercie silników serwo firmy SEW-EURODRIVE jest seria CM3P o zwiększonej bezwładności wirnika. Zapewnia ona jeszcze lepszą dynamikę dla wysokodynamicznych aplikacji o niższych obciążeniach. Jest to bezpośredni sukcesor silnika CMP, przy czym nową generację CM3P charakteryzuje:
|
Dynamiczne i precyzyjne rozwiązanie dla dużych obciążeń
Najniższy możliwy stosunek bezwładności obciążenia do bezwładności silnika jest warunkiem koniecznym do transportowania ze znaczną dynamiką i precyzją dużych ładunków z punktu A do B. Synchroniczne silniki serwo CM3C mają zatem zwiększony moment bezwładności, przez co wyjątkowo dobrze nadają się do aplikacji związanych z automatyzacją, obsługą i transportem cięższych ładunków. Dzięki czterem rozmiarom (63, 71, 80 oraz 100) zapewniają pracę przy momencie rozruchowym od 2,7 do 40 Nm.
Jednocześnie synchroniczne silniki serwo są wyjątkowo małe i zajmują niewiele miejsca. Co więcej, ponieważ przekładnia może być montowana bezpośrednio na silniku, adaptery i sprzęgła nie są wymagane. Możliwość krótkotrwałego przeciążenia oraz gładkie powierzchnie ("Hygienic friendly design") sprawiają, że synchroniczne silniki serwo serii CM3C cechują się niezwykłą żywotnością, niezależnie od warunków pracy. Warto pamiętać, że wirniki wyposażono w magnesy trwałe, które zapewniają bardzo wysoki stopień sprawności, a tym samym wyjątkowo energooszczędną pracę.
Elastyczność i niezawodność są priorytetem również w przypadku hamulców. Oprócz typowego dla synchronicznych silników serwo hamulca trzymającego 24 V, użytkownik ma do wyboru zastosowanie hamulca o zwiększonej wydajności. Wyposażone w ten sposób silniki synchroniczne nadają się również do zastosowań, w których może dojść do konieczności hamowania awaryjnego. Wymagania tego rodzaju są typowe dla automatyzacji maszyn w portalach lub napędach jazdy.
Dzięki zaletom naszego systemu modułowego elastyczne silniki serwo serii CM3C i CM3P mogą być indywidualnie dostosowywane do potrzeb klientów, natomiast za sprawą techniki jednokablowej da się je szybko zainstalować i zintegrować jako inteligentne rozwiązania z nowoczesnymi koncepcjami Industry 4.0.
Obszary wykorzystania serwonapędów
|
SEW-Eurodrive Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5
92-518 Łódź
tel. 42 270 90 00
sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-eurodrive.pl