W roku ubiegłym Hyundai sprzedał na chińskim rynku 1369 pojazdów elektrycznych. W 2021 roku sprzedaż EV osiągnęła poziom 2,72 mln sztuk. Od 2018 roku chińsko-południowokoreańska spółka joint venture notuje spadki sprzedaży samochodów, co przekłada się na straty. W latach 2020-2021 przekroczyły 950 mln dolarów.
Pomimo słabej sprzedaży, inwestycja Hyundaia sygnalizuje, że nie rezygnuje jeszcze z chińskiego rynku EV. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami koncernu, do 2030 roku ma zostać uruchomionych 21 nowych linii produkcyjnych obejmujących zakres pojazdów z napędem hybrydowym i na ogniwa wodorowe. W marcu 2021 roku w chińskiej prowincji Guangzhou rozpoczęto budowę fabryki ogniw wodorowych (pod nazwą HTWO). Zakład ma zostać ukończony jeszcze w tym roku.
Źródło: DigiTimes