Hyundai Motor przejmuje Boston Dynamics

Grupa Hyundai Motor kupi od SoftBanku 80% udziałów w firmie opracowującej roboty Boston Dynamics. Kwota transakcji może sięgać do 900 mld wonów (828 mln dolarów). Koncern motoryzacyjny może wykorzystać technologię w zakresie robotyki do szerszej automatyzacji swoich fabryk samochodów, a także do pracy nad pojazdami autonomicznymi.

Posłuchaj
00:00

Działanie to zostało podjęte po tym, jak nowo awansowany prezes Euisun Chung obiecał zredukować tradycyjne procesy produkcyjne samochodów, wskazując, że robotyka będzie stanowić 20% działalności firmy. W tym przypadku działalność w zakresie motoryzacji obejmie 50%, a mobilny transport powietrzny - 30%.

Prezes Euisun Chung wejdzie w posiadanie 20% udziałów w Boston Dynamics, a Hyundai i jego spółki zależne - Hyundai Mobis i Hyundai Glovis - obejmą łącznie 60%.

- Przejęcie to ułatwi firmie Hyundai wejście do sektora dostaw za pomocą robotów i pojazdów autonomicznych, takich jak samochody i samoloty. Jednak Hyundai musi udowodnić, że Boston Dynamics może odnieść sukces na arenie komercyjnej i być konkurencyjnym dla tańszych chińskich odpowiedników - powiedział Koh Tae-bong, analityk w Hi Investment & Securities.

Jak rozwijał się Boston Dynamics?

Produkty Boston Dynamics obejmują m.in. robota Spot - czworonoga potrafiącego poruszać się po schodach. Robot ten przyciągnął uwagę mediów nawet, gdy firma z trudem tworzyła komercyjną działalność.

Boston Dynamics w 1992 roku został samodzielną jednostką, gdy wydzielono go z Instytutu technologicznego w Cambridge, w stanie Massachusettss. W 2013 roku podmiot ten został wykupiony przez Google'a, a w roku 2017 sprzedany SoftBankowi.

Ford Motor - który jest jednym z klientów firmy - w lipcu wykupił roboty Spot w ramach realizowanego programu pilotażowego. W roku ubiegłym Ford ogłosił, że podjął współpracę z producentem robotów kroczących Agility Robotics, projektując planowaną flotę autonomicznych samochodów dostawczych. Rozwiązanie to miało zapewnić dostawy paczek aż pod drzwi odbiorcy.

SoftBank wycofuje się z robotyki

Umowa związana ze sprzedażą Boston Dynamics jest ostatnim krokiem w kierunku wycofania się SoftBanku z działalności operacyjnej, ponieważ CEO Masayoshi Son zamierza bardziej skupić zasoby podmiotu na inwestowaniu. Oznacza to również odejście SoftBanku od rozwoju robotyki i opuszczenie własnego działu robotów kroczących, w skład którego wchodził humanoidalny robot Pepper.

Dla Hyundaia umowa ta jest najnowszym osiągnięciem realizowanym pod rządami prezesa Chunga, który zobowiązał się przekształcić producenta samochodów w dostawcę mobilności. Jest to związane z rosnącą konkurencją ze strony Tesli i firm technologicznych, które oferują autonomiczne systemy jazdy.

- Obecnie producenci samochodów biorą udział w wyścigu technologicznym. Hyundai znalazł się na dalszej pozycji i wydaje się, że firma chce pokazać, że może to osiągnąć, zamiast próbować zarabiać na sektorze robotyki - powiedział konsultant ds. mobilności Cha Doo-won.

Hyundai Motor opracował robota potrafiącego przenosić przedmioty, aby ograniczyć zakres prac fizycznych pracowników fabryki, a także zrealizował programy pilotażowe w swoich zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych.

W styczniu koncern nawiązał współpracę z Uberem w celu opracowania latających elektrycznych taksówek. Amerykańska firma jednak zapowiedziała, że ​​sprzeda przynoszącą straty jednostkę producentowi elektrycznych samolotów pasażerskich Joby Aviation.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Otto Motors zademonstrował oprogramowanie dla robota Boston Dynamics
SoftBank z Iris Ohyama będzie realizował ambicje w dziedzinie robotyki
Hyundai kupił od General Motors fabrykę w Rosji
Boston Dynamics uruchamia komercyjną sprzedaż swoich robotów
Hyundai i Tata Power utworzą w Indiach sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Hyundai i BAIC zainwestują prawie 1 mld dolarów w chińską spółkę JV
Projekt robota Xiaomi przybiera formę open-source
IBM podjął współpracę z Boston Dynamics
Hyundai wdraża nowe roboty hotelowe
Ford poszerza zainteresowanie elektromobilnością - teraz hulajnogi
Amerykańskie firmy zwiększają inwestycje w roboty
Hyundai wycofuje pojazdy EV marki Kona w związku z ryzykiem samozapłonu akumulatorów
Boston Dynamics uruchamia komercyjną sprzedaż robota magazynowego
Branża motoryzacyjna w Polsce - silne wzrosty po pandemii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowe roboty SCARA Mitsubishi Electric wspierają transformację cyfrową w przemyśle
Roboty
Arrow Electronics wspiera rozwój robotyki i AI – nowe przewodniki i webinaria
Aktualności
Grupa Greenvolt i BYD Energy Storage zbudują w Polsce magazyny energii o łącznej pojemności do 1,6 GWh
Roboty
Sanctuary AI wyposaża humanoidy Phoenix w nowe czujniki dotykowe
Roboty
Infineon i Roborock wprowadzają nową generację robotów sprzątających z pierwszym w branży 5-osiowym ramieniem robotycznym
Aktualności
ABB finalizuje przejęcie działu osprzętu elektroinstalacyjnego Siemens w Chinach

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów