Partnerstwo jest najnowszym trendem wśród producentów pojazdów łączących siły, by lepiej konkurować w branży, której towarzyszy wzrost liczby samochodów elektrycznych i autonomicznych oraz innych nowych technologii.
Volvo poinformowało, że transakcja zwiększy dochód operacyjny o około 2 mld koron szwedzkich (208 mln dolarów) i zwiększy zasoby gotówki netto o 22 mld koron. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca 2020 r. Wygenerowane środki pieniężne mają być rozdzielone między akcjonariuszy Volvo w drodze dodatkowej dywidendy lub wykupu akcji.
Analitycy twierdzą, że japoński rynek transportu samochodowego jest bardzo konkurencyjny i jednocześnie mało dochodowy, więc sprzedaż UD Trucks uwolni gotówkę dla firmy Volvo, która konkuruje z niemieckim Daimlerem, indyjskim Tata Motors i chińskim Dongfeng Motor. Obecnie przemysł ciężarówek w Japonii zdominowany jest przez spółkę Hino Motors, należącą do Toyoty.
Volvo jest jednym z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych i posiada takie marki, jak Volvo Trucks, francuskie Renault Trucks i amerykański Mack Trucks. Isuzu specjalizuje się w lekkich i średnich ciężarówkach, a firma UD Trucks ma mocną pozycję zarówno w zakresie pojazdów ciężkich, jak i - do pewnego stopnia - o ładowności średniej.
Źródło: Reuters