Siemens odpowiada za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu, który będzie stanowił część większego projektu ELISA (Zelektryfikowanego Innowacyjnego Ciężkiego Transportu Drogowego na Autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).
- Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym - powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor z Hessen Mobil - firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji.
- Dzięki eHighway stworzyliśmy ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, niemającego wpływu na środowisko naturalne. Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania - powiedział Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemensa AG.
System eHighway ma być dwa razy wydajniejszy energetycznie niż ciężarówki z silnikami diesla. Głównym elementem systemu jest, instalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym, pantograf. Takie pojazdy, działając w ramach systemu, charakteryzować się będą zerowym współczynnikiem emisji spalin. Po utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączany będzie silnik hybrydowy i ciężarowy samochód będzie mógł od razu przemieszczać sę po drodze standardowej.
Więcej informacji o systemie eHighway znajduje się na stronie www.siemens.pl/mobility.
źródło: Siemens