Ładowanie w czasie jazdy (in motion charging) będzie odbywać się poprzez szyny umieszczone w drodze. Będą one podzielone na krótkie segmenty o długości 1 metra. Pojazdy zostaną wyposażone w odbiorniki energii umieszczone w podwoziu. Droga elektryczna będzie wykorzystywać technologię komunikacji bezprzewodowej do identyfikacji zbliżającego się pojazdu. To rozwiązanie umożliwi bezpieczne ładowanie w trakcie podróży, ponieważ segmenty szyn prądowych za i przed pojazdem będą nieaktywne. Instalacja szyn do ładowania nie będzie wymagała większej ingerencji w infrastrukturę drogową.
W realizowanym projekcie bierze udział firma Solaris, która do testów dostarczy trolejbus Solaris Trollino. Zostanie on wyposażony w specjalnie opracowany odbiornik napięcia z szyn, który będzie podczas jazdy ładował akumulatory trakcyjne.
W zeszłym roku w pobliżu Sztokholmu na 2 km odcinku trasy zainstalowano dwa rzędy szyn prądowych, przez które samochody elektryczne są ładowane w trakcie jazdy z mocą 200 kW. Oszacowano, że koszt budowy 1 km elektrycznej drogi wynosi blisko 1 mln euro, co według autorów projektu jest znacznie tańsze niż w przypadku linii tramwajowej.
Źródło: gramwzielone.pl