Rozmowa z Frankiem Behrensem, menedżerem PR w regionie EMEA w RS Components

Rozwijając własną markę RS Pro, stawiamy na standaryzację i zagwarantowanie wysokiej jakości produktów

Posłuchaj
00:00

Na zdjęciu (od lewej): Robert Dudzik, dyrektor sprzedaży w RS na Europę Wschodnią, oraz Frank Behrens

  • Podczas Automaticonu promowaliście produkty nowej marki RS Pro. Jaki był cel jej stworzenia, szczególnie w sytuacji, gdy już mieliście kilka marek własnych?

Rzeczywiście już dawniej dostarczaliśmy produkty pod własnym brandem - tak było m.in. z urządzeniami pomiarowymi oraz narzędziami ręcznymi, aczkolwiek konieczne stało się zunifikowanie tej oferty. Poprzednio wyroby były bardzo różne pod względem cen i jakości - dostarczaliśmy zarówno te klasy premium, jak też wersje ekonomiczne. Ponadto coraz bardziej rozszerzamy asortyment produktów własnych i chcieliśmy uprościć klientom wybór, tworząc jedną, silną markę. RS Pro ma umożliwić nabywanie produktów o dobrej jakości i wysokich parametrach, ale bez konieczności rezygnowania z atrakcyjnych cen zakupu.

  • Jak chcecie przekonywać klientów do wyboru RS Pro? Czy będą oni chcieli korzystać z takiej oferty?

Sądzę, że tak, bowiem odbiorcy są tego typu produktami coraz bardziej zainteresowani. Wynika to z faktu, że klienci są dzisiaj dosyć wrażliwi na koszty, a jednocześnie znacznie mniej konserwatywni, niż miało to miejsce dawniej. Ostatni z faktów był dla nas przez lata problemem, bowiem w wielu krajach i branżach odbiorcy po prostu nie chcieli korzystać z wyrobów od dostawców, których niewystarczająco dobrze znali. To się zmieniło, przez co nową działalność traktujemy jako bardzo perspektywiczną.

Rozwój RS Pro ma również wymiar organizacyjny. W firmie stworzymy do obsługi tej grupy produktów osobną dywizję, w której istotną funkcję pełni menedżer ds. zgodności. Jest on odpowiedzialny za standaryzację produktów oraz zapewnianie ich zgodności z normami. W tym zakresie współpracujemy również z organizacjami takimi jak VDE, UL i innymi. Jest to o tyle ważne, że istnieją wyroby - przykładowo narzędzia dla utrzymania ruchu - w przypadku których jakość ma znaczenie kluczowe. W przeszłości doświadczaliśmy pewnych problemów z brandowanymi narzędziami, stąd też jesteśmy wyczuleni na tym punkcie.

Podsumowując - chcemy, aby klienci nabrali pełnego zaufania do produktów RS Pro. Będą one oznaczane znakiem jakości RS, co będzie poświadczało zgodność z normami w zakresie kontroli, testów i certyfikacji.

Pięć lat na rynku polskim

RS Components świętował w tym roku pięciolecie działalności w Europie Wschodniej. Firma pozyskała w regionie obejmującym Polskę, Czechy i Węgry ponad 15 tys. klientów, zaś lokalny oddział realizuje codziennie około 300 zamówień. Na zdjęciu część z ponad 50-osobowego, zlokalizowanego w Warszawie zespołu wspierającego klientów z Europy Wschodniej.

  • Czy rozwój własnej marki nie jest problemem we współpracy z Waszymi dostawcami? Ile produktów obejmuje RS Pro?

Jest ich ponad 40 tys., co stanowi niecałe 10% całego asortymentu oferowanego przez RS Components. Nowa marka to produkty z różnych obszarów - m.in. złącza, źródła zasilania oraz wspomniane narzędzia. Planujemy zwiększać w przyszłości ich liczbę, w szczególności w segmentach, gdzie nasze udziały są mniejsze niż średnia dla innych grup produktów - tak jest głównie w przypadku elektroniki.

Jeżeli chodzi o kwestie kontaktów z dostawcami, to konieczna jest tutaj odpowiednia komunikacja. Każdą zmianę podejmujemy po porozumieniu z partnerami rynkowymi, tak aby nie wytwarzać dodatkowej konkurencji. Zresztą wielu z nich działa w tym przypadku jako firmy OEM i jako poddostawcy mogą zaistnieć w wielu niszach rynkowych, gdzie poprzednio byli nieobecni.

Powiązane treści
RS Components - trzy lata działalności w regionie
RS Components rozszerza ofertę produktów Phoenix Contact
RS Components rozszerza ofertę modułów Wi-Fi oraz Bluetooth
Nowa platforma DesignSpark Marketplace
Rozmowa z Robertem Dudzikiem, Country Managerem w firmie RS Components
Ponad 750 tysięcy użytkowników DesignSpark
RS Components podpisuje nową umowę dystrybucyjną z FLIR Systems
RS Components - konkurs dla studentów uczelni technicznych
RS Components - pięć lat działalności w regionie
RS Components oferuje produkty Festo
RS Components z nagrodą od Omrona
Nowy dyrektor regionalny w RS Components
Zobacz więcej w kategorii: Wywiady
Artykuły
Honeywell: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje naszą branżę
Zasilanie, aparatura nn
Relpol: Inwestycje w produkcję i innowacje stanowią naszą odpowiedź na globalne wyzwania
Przemysł 4.0
Dassault Systèmes: Od produktów, przez dane, do całościowej transformacji - czyli jak wzmacniać innowacyjność przedsiębiorstw
Obudowy, złącza, komponenty
DigiKey: Zapewniamy wsparcie klientów od etapu projektu i prototypu, aż po produkcję i serwisowanie
Obudowy, złącza, komponenty
Farnell: Przemysł to dzisiaj jeden z kluczowych obszarów naszego rozwoju
Roboty
Elmark Automatyka: Cobotyzacja nie jest robotyzacją na skróty
Zobacz więcej z tagiem: Obudowy, złącza, komponenty
Targi krajowe
Dni Druku 3D
Raporty
Szafy i obudowy przemysłowe
Temat miesiąca
Nowoczesne kable, złącza i osprzęt kablowy

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów