Koncern motoryzacyjny rozważa również utworzenie spółki joint venture, która będzie specjalizować się w produkcji baterii. Długoterminowe plany Hondy obejmują zapewnienie mocy produkcyjnych w zakresie pojazdów EV na poziomie 2 mln sztuk rocznie. Plany te są odpowiedzią na zapowiedzi Toyoty, z których wynika, że firma chce do 2030 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 3,5 mln takich pojazdów. Nissan Motor planuje, aby do końca dekady połowa samochodów w jego ofercie była elektryczna.
Honda niedawno ogłosiła, że pracuje nad serią tańszych pojazdów elektrycznych, opartych na nowej platformie, rozszerzając jednocześnie plany koncernu motoryzacyjnego General Motors dotyczące rozpoczęcia produkcji dwóch elektrycznych SUV-ów dla Hondy od 2024 roku.
Honda i inni japońscy producenci samochodów zapewniają, że nawet jeśli w ich ofercie znajdą się głównie pojazdy EV, nie zrezygnują ze starszej technologii hybrydowej. Źródła wskazują, że wiele rynków — zwłaszcza w krajach rozwijających się — będzie jeszcze długo korzystać z tej technologii, w związku z ograniczoną infrastrukturą ładowarek.
Źródło: Reuters