Systemy ADAS odpowiadają za wsparcie kierowcy na wiele sposobów, dostarczając mu istotnych informacji o ruchu drogowym, monitorują poziom zmęczenia i rozproszenia uwagi, emitując alerty bezpieczeństwa. Systemy ADAS stopniowo schodzą na drugi plan przy autonomicznej jeździe.
W nadchodzących latach wpływ na rozwój systemów ADAS będą miały także światowe normy i przepisy w zakresie bezpieczeństwa. Firmy działające w tej branży, aby zachować konkurencyjną pozycję na rynku, zawierają partnerstwa strategiczne lub przejmują inne podmioty, co pozwala wprowadzać na rynek zaawansowane technologie. Przykładowo firma Velodyne Lidar przejęła Mapper.ai w lipcu 2019 roku w celu zintegrowania oprogramowania do mapowania i lokalizacji ze swoimi aplikacjami ADAS. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na pojazdy pół- i w pełni autonomiczne technologia LiDAR znajduje coraz szersze grono klientów.
W 2019 roku rynkowy udział zaawansowanych systemów ADAS w Ameryce Północnej wynosił około 30%, przy rosnącej świadomości możliwości, jakie oferuje ta technologia, do których należą m.in. systemy samodzielnego prowadzenia pojazdu czy system informacyjno-rozrywkowy. Stany Zjednoczone, w których siedziby mają koncerny motoryzacyjne, jak Fiat Chrysler i Ford, wdrażają te najnowsze zaawansowane technologie i generują ogromny popyt na aplikacje ADAS.
W celu wykorzystania przewagi technologicznej i rozszerzenia swojej działalności duże firmy motoryzacyjne aktywnie tworzą i wprowadzają nowe produkty na rynek. Na przykład w lutym 2020 roku Continental AG ogłosił rozszerzenie zdolności produkcyjnych w zakresie systemów ADAS i czujników radarowych poprzez budowę nowego zakładu w Teksasie w USA.
Źródło: Robotics&aAutomation