Koncern BMW poinformował, że takie punkty dla pojazdów EV będzie budował w Chinach w ramach współpracy z lokalnymi partnerami, w tym z dostawcą infrastruktury stacji ładujących - TGood. Obecnie nie określono kosztów inwestycji. W Chinach głównym czynnikiem, który spowalnia upowszechnienie pojazdów EV jest brak infrastruktury ładowania. W ubiegłym roku BMW zawarło umowę z krajowym gigantem energetycznym State Grid Corporation, aby wspólnie rozszerzyć sieć ładowarek. Niemiecki koncern motoryzacyjny obecnie ma w Chinach dostęp do ponad 300 tys. punktów ładowania.
W 2020 roku koncern Volkswagen utworzył spółkę joint venture z szanghajskim start-upem Du-Power New Energy, w celu wytwarzania w Chinach stacji szybkiego ładowania nowej generacji. Według źródeł, do 2025 roku Volkswagen w ramach partnerstwa zamierza stworzyć 170 tys. punktów ładowania.
Źródło: ORPA