Przedsięwzięcie to powstało w efekcie działań firmy w zakresie zdywersyfikowania swojego źródła przychodów związanych ze smartfonami. Sektor ten odpowiada za większość dochodów chińskiego producenta, ale zapewnia bardzo niskie marże zysku. Firma niedawno poinformowała o wzroście kosztów produkcji w związku z globalnymi problemami z podażą podzespołów. Dodatkowo Xiaomi odnotował przychody kwartalne poniżej prognoz rynkowych.
Działanie to pojawia się również w kontekście bliższej współpracy producentów samochodów i firm technologicznych w celu opracowania bardziej zaawansowanych pojazdów wyposażonych m.in. w systemy autonomicznej jazdy.
Założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun, uważa, że doświadczenie firmy w produkcji sprzętu pomoże przyspieszyć projektowanie i produkcję pojazdów elektrycznych. Oprócz smartfonów Xiaomi wprowadzi na rynek dziesiątki urządzeń połączonych z Internetem, w tym skutery, oczyszczacze powietrza. Firma planuje premierę swojego pierwszego samochodu elektrycznego w 2023 roku.
Źródło: CNBC