W styczniu tego roku Ford poinformował, że jego chińska spółka joint venture z Chongqing Changan Automobile rozpocznie produkcję całkowicie elektrycznych samochodów Mustang Mach-E. Jak wynika z oświadczenia, firma zapewnia, że będzie dążyła do prowadzenia bardziej elastycznego modelu biznesowego w regionie, w ramach którego wykorzysta swoją działalność w kraju i poza nim, oraz stworzy odpowiednie jednostki biznesowe.
W 2017 roku, podczas wizyty w Chinach - obecnie byłego - prezydenta USA Donalda Trumpa, Ford i Zotye ogłosili, że zainwestują łącznie 756 mln dolarów w założenie krajowej spółki joint venture w celu budowy małych elektrycznych samochodów osobowych. Rok później obie firmy oświadczyły, że podpisały protokół ustaleń dotyczący innego przedsięwzięcia, które zajmie się wytwarzaniem pojazdów EV przeznaczonych dla flot.
Producenci samochodów elektrycznych, od firmy Nio po amerykańskiego lidera Teslę, zwiększają moce produkcyjne na największym światowym rynku motoryzacyjnym, gdzie rząd intensywnie promuje bardziej ekologiczne technologie jako sposób na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Analitycy oszacowali, że w Chinach sprzedaż pojazdów elektrycznych, hybrydowych i napędzanych wodorem ma do 2025 roku - w zakresie kupna nowych samochodów - wzrosnąć do 20% z zaledwie 5% obecnie.
Źródło: Reuters