Daimler pokazał zmodernizowaną wersję swojego eCitaro, elektrycznego autobusu miejskiego Citaro, przedstawiając oczekiwaną wersję wyposażoną w akumulator z elektrolitem stałym. Pojazd przedstawiono pierwszy raz w 2018 roku.
Nowy eCitaro G to pierwszy autobus miejski w swojej kategorii na świecie, który jest wyposażony w baterie ze stałym elektrolitem. Akumulatory te charakteryzują się bardzo dużą gęstością energii - o około 25% większą niż nadchodząca generacja tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych z elektrolitem ciekłym. Baterie na pokładzie eCitaro G oferują 441 kWh energii. Umożliwia to przejechanie nawet 220 km na jednym ładowaniu, w sprzyjających warunkach obejmujących średnie wymagania prędkości, topografii i obciążenia, a także w prostych warunkach klimatycznych. Zimą, przy włączonym ogrzewaniu, eCitaro G pokonuje imponujące 170 km. Daimler wskazuje, że autobus elektryczny można ładować z mocą do 300 kW.
Napęd elektryczny eCitaro
Pojazd został wyposażony w przetestowaną portalową oś elektryczną ZF AVE 130, która znajduje się w tylnej części. W celu zapewnienia maksymalnej przyczepności i zastosowania w wymagającej topografii, autobus przegubowy może być wyposażony w dwa takie zespoły napędowe. Silniki są umieszczone w pobliżu piast kół. Dwa silniki o mocy 125 kW każdy, zapewniają moment obrotowy na poziomie 2 x 485 Nm. Przy zastosowanym przełożeniu odpowiada to 2 x 11 tys. Nm. Daje to autobusowi przegubowemu imponującą siłę napędową.
Źródło: Electrek