Sukces Alstomu w uzyskaniu zgody na transakcję o wartości sięgającej 6,2 mld euro (7,4 mld dolarów) kontrastuje z nieudaną w zeszłym roku próbą połączenia aktywów kolejowych z Siemensem AG.
- Dzięki kompleksowym środkom zaradczym oferowanym w celu rozwiązania problemów dotyczących konkurencji w obszarach szybkich kolei i sygnalizacji na głównych liniach, komisja była w stanie szybko przejrzeć i zatwierdzić tę transakcję - powiedziała Margrethe Vestager, europejska komisarz ds. konkurencji.
Komisja podała, że Alstom sprzeda francuską fabrykę w Reichshoffen, swoją regionalną jednostkę kolejową Coradia Polyvalent oraz oddział pociągów podmiejskich i powiązane zakłady produkcyjne zlokalizowane w Hennigsdorf, w Niemczech. Firma zgodziła się również sprzedać udział Bombardiera w konsorcjum z Hitachi i zapewnić rywalom dostęp do niektórych rozwiązań w ramach systemów sterowania pociągami i sygnalizatorów opracowanych przez Bombardiera.
Związek zawodowy Alstom Force Ouvriere powiedział, że operacja jest finansowo ryzykowna i ma na celu jedynie wzmocnienie pozycji, nawet jeśli oznacza to odcięcie niektórych części firmy.
Źródło: Reuters