Producent w ramach umowy przeprowadza szkolenia dla pracowników wskazanych przez PKP Intercity w zakresie obsługi pojazdów, świadczenia usług ich utrzymania na drugim, trzecim i czwartym poziomie oraz realizacji usług gwarancyjnych związanych z naprawą lokomotyw na czwartym poziomie utrzymania.
Nowe jednostki rozwijają prędkość do 160 km/h. Pozwoli to efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Pojazdy serii EU160 Griffin to także najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce.
Lokomotywy elektryczne Griffin spełniają wymagania rygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach. Spełnia on także wymagania IV pakietu Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy mają wejść w życie 31 października 2020 roku. Jednostki posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie ich pracy w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację.
Źródło: PKP Intercity, NEWAG