Wyścig technologiczny firm motoryzacyjnych nabiera tempa

Wyścig technologiczny firm motoryzacyjnych w opracowywaniu oprogramowania dla pojazdów autonomicznych nabiera tempa. Tesla jako pionier w rozwijaniu tego typu rozwiązań stoi przed nowym wyzwaniem, którym jest nawiązana współpraca pomiędzy niemieckim Daimlerem i amerykańską Nvidią specjalizującą się w obszarze chipów GPU.

Posłuchaj
00:00

Daimler i Nvidia niedawno ogłosili partnerstwo, które ukierunkowane będzie na opracowanie i wyposażenie samochodów niemieckiej firmy Mercedes-Benz w układy scalone i oprogramowanie nowej generacji. Rozwiązania te mają pomóc we wdrażaniu systemów autonomicznej jazdy. Podjęte działania przez Daimlera są odpowiedzią na możliwości Tesli, które polegają na integrowaniu niestandardowych chipów z obszernym oprogramowaniem, co pozwoliło spółce dużo szybciej opracować nowe funkcje w porównaniu do konkurencji.

Podczas gdy Daimler i niemiecka konkurencja Volkswagen i BMW skrytykowali prowadzony przez Teslę marketing w zakresie funkcji autopilota, koncerny starały się dotrzymać tempa z jakim amerykański producent samochodów wprowadza nowe technologie na rynek.

Dzięki oprogramowaniu, które można natychmiast aktualizować, samochody Tesli mogą pochwalić się większym zasięgiem i szeroką liczbą opcji w systemie informacyjno-rozrywkowym niż inne firmy. Według Volkswagena Tesla wyprzedza konkurencję swoim poziomom technologicznym aż o dziesięć lat.

Starając się zmniejszyć tę różnicę, Mercedes, najstarszy producent samochodów na świecie, podjął nadzwyczajną decyzję, którą jest podzielenie się swoimi rozwiązaniami z zewnętrzną firmą technologiczną w zamian za dostęp do chipów GPU Nvidii i inżynierów specjalizujących się w sztucznej inteligencji.

Jest to duża zmiana w stosunku do tradycyjnego podejścia u znanych koncernów motoryzacyjnych, które polega na samodzielnym opracowywaniu rozwiązań lub współpracy z istniejącymi dostawcami i producentami. To oznacza próbę sięgnięcia poziomu technologicznego Tesli oraz silnie rozwiniętych w tym zakresie firm, takich jak Amazon i Apple.

Mercedes, Volkswagen i Audi do tej pory łączyli platformy samochodowe pierwotnie przeznaczone do napędów konwencjonalnych z oprogramowaniem dla pojazdów elektrycznych i komponentami opracowanymi głównie przez zewnętrznych dostawców. Zamiast projektować nowy pojazd od podstaw, niemieccy producenci próbowali zintegrować oprogramowanie od dostawców kamer i czujników radarowych, co utrudniło dalszy rozwój pojazdów, niż gdyby korzystali z systemu, z możliwością jego aktualizowania.

Tesla zaczynała od podobnego rozwiązania, jednak w pewnym momencie przyjęła strategię podobną do Apple'a - teraz opracowuje układy scalone i oprogramowanie we własnym zakresie.

Zaskoczeni postępem Tesli, niemieccy producenci samochodów i główny dostawca Robert Bosch zmieniają swoją strategię, aby ukierunkować działalność na systemy operacyjne, które opierają się na mniejszej liczbie zaawansowanych chipów.

Współpraca z Nvidią może pozwolić Daimlerowi na osiągnięcie wyższego poziomu technologicznego. Rezultaty nie będą natychmiastowe - wspólnie opracowane pojazdy nie ruszą w drogę do 2024 roku. Nvidia pomoże Daimlerowi w opracowaniu funkcji wspomagania i samodzielnej jazdy, które będą odpowiadać za część ogólnego systemu pojazdów zaprojektowanych przez Mercedesa.

Znaczenie chipów i procesorów będzie wzrastać podczas wyścigu technologicznego koncernów motoryzacyjnych. Przykładowo tylko jeden przetwornik obrazu, taki, jak stereofoniczna kamera wideo Bosch, generuje 100 gigabajtów danych podczas zaledwie jednego kilometra podróży, co sprawia, że ​​wydajne przetwarzanie danych ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji zasięgu pojazdu i uczenia maszynowego.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Geely i Mercedes-Benz zainwestują 780 mln dolarów w pojazdy elektryczne marki Smart
DB Schenker wdrożył w Eching autonomiczne wózki widłowe
Hyundai zainwestuje 52 mld dolarów w elektryczne i autonomiczne samochody
Branża motoryzacyjna w Polsce - silne wzrosty po pandemii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowe roboty SCARA Mitsubishi Electric wspierają transformację cyfrową w przemyśle
Roboty
Arrow Electronics wspiera rozwój robotyki i AI – nowe przewodniki i webinaria
Aktualności
Grupa Greenvolt i BYD Energy Storage zbudują w Polsce magazyny energii o łącznej pojemności do 1,6 GWh
Roboty
Sanctuary AI wyposaża humanoidy Phoenix w nowe czujniki dotykowe
Roboty
Infineon i Roborock wprowadzają nową generację robotów sprzątających z pierwszym w branży 5-osiowym ramieniem robotycznym
Aktualności
ABB finalizuje przejęcie działu osprzętu elektroinstalacyjnego Siemens w Chinach

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów