Paliwo do napędzania pojazdu będzie magazynowane pod ciśnieniem 350 atmosfer w 5 kompozytowych butlach typu 4 umieszczonych na dachu autobusu. Ich łączna pojemność wynosi 1560 litrów, co pozwoli zmagazynować 37,5 kg wodoru.
Dziesięć z 25 dostarczonych autobusów będzie kursować w mieście Wuppertal, a pozostałe 15 trafi na linie obsługiwane przez RVK Köln w pobliskiej Kolonii. Pierwsze autobusy Urbino 12 hydrogen zostaną dostarczone jeszcze w tym roku, a reszta do końca roku 2021.
Dzięki zawartej umowie na ulice dwóch niemieckich miast wkrótce wyjadą jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów dostępnych na rynku. Pozyskane zamówienie nie jest jednak pierwszym zleceniem Solarisa na autobusy z napędem wodorowym. Firma dostarczyła już dwa autobusy Urbino 18,75 electric do Hamburga oraz do Rygi 10 trolejbusów z wodorowym range extenderem.
Włoski przewoźnik SASA Bolzano zamówił 12 sztuk autobusów z napędem wodorowym charakteryzujących się podobną specyfikacją techniczną co pojazdy dla WSW Mobil. Pierwsze Solaris Urbino 12 hydrogen mają trafić do Włoch jeszcze w tym roku.
Źródło: Solaris