Dążąc do wycofania ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi do połowy obecnej dekady, w Norwegii zwolniono pojazdy elektryczne z podatków nakładanych na te z napędem konwencjonalnym. W wyniku prowadzonej polityki Norwegia ma najwyższy na świecie wskaźnik wykorzystania pojazdów elektrycznych, co czyni ją szczególnym regionem do testowania nowych rozwiązań, gdzie producenci starają się promować nowe modele pojazdów.
W styczniu w pełni elektryczny SUV e-tron niemieckiej marki Audi, po raz drugi w ciągu czterech miesięcy był najlepiej sprzedającym się modelem w Norwegii, osiągając udział w rynku na poziomie 9,4%. Audi dostarczył na rynek 902 elektryczne samochody typu SUV, wyprzedzając model Zoe marki Renault sprzedany w 533 sztukach i Golfa firmy Volkswagen, który osiągnął sprzedaż na poziomie 511 sztuk. Model 3 Tesli był w 2019 roku zdecydowanie najpopularniejszym samochodem w Norwegii, gdzie przez cały rok sprzedano około 15,7 tys. takich pojazdów, a ich udział w rynku wyniósł 11%. W obliczu rosnącej konkurencji takich firm, jak Volkswagen, Ford, Audi, Volvo i Daimler, kalifornijska firma ogłosiła w zeszłym tygodniu, że rozpocznie pierwsze dostawy Modelu Y - użytkowego crossovera.
Źródło: Reuters