Główny nacisk położono na rozwiązania dotyczące Przemysłu 4.0. Wprowadzono nowoczesny system spawania karoserii, który nie będzie wymagał ręcznej kontroli jakości wykonania. Zostanie ona przeprowadzona automatycznie, a dane będą przesyłane w czasie rzeczywistym do systemu informatycznego. Zautomatyzowanie tych procesów przyczyniło się do zmniejszenia kosztów produkcji o około 3 mln euro. To rozwiązanie ma być wdrożone również w innych fabrykach Volkswagena.
Jednym z kolejnych przedsięwzięć zwiększających efektywność w tym zakładzie jest wprowadzenie pod koniec roku ubiegłego robotów ustawiających zbieżność reflektorów w samochodach. Obecnie pracownicy po włączeniu reflektorów pojazdu nie muszą z niego wysiadać w celu przeprowadzenia ich kalibracji.
Następne oszczędności liczone w milionowych kwotach mają przynieść roboty, które po raz pierwszy zajmą się osadzaniem drzwi i pokryw bagażnika w pojazdach, a informacje takie, jak szerokość szczelin między elementami karoserii będą w sposób automatyczny przetwarzane przez system. Wdrożenie tego rozwiązania ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Źródło: Volkswagen