W nowej fabryce Hyundai planuje produkować samochody użytkowe (SUV) i pojazdy wielofunkcyjne (MPV), przy czym rozważa także wytwarzanie pojazdów elektrycznych dostosowanych do rynku Azji Południowo-Wschodniej. Roczna zdolność produkcyjna wynieść ma 150 tys. pojazdów, z planem jej zwiększenia do 250 tys.
Firma wyjaśnia, że buduje zakłady produkcyjne, by uniknąć taryf importowych wynoszących w regionie ASEAN od 5 do 80%. Fabryka będzie obsługiwać Indonezję, czyli największy rynek samochodowy w regionie, oraz inne kraje należące do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN).
Według firmy badawczej LMC Automotive, w Azji Południowo-Wschodniej Hyundai pozostaje daleko w tyle za japońskimi rywalami, sprzedając od stycznia do września bieżącego roku blisko 123 tys. pojazdów, w porównaniu do 854 tys. sprzedanych przez Toyotę.
LMC Automotive na czwarty kwartał prognozuje 4-procentowy spadek całkowitej sprzedaży pojazdów w regionie ASEAN (rok do roku), częściowo dlatego, że spowolnienie w tajlandzkiej i indonezyjskiej gospodarce nie wykazuje oznak zmniejszania.
Zdaniem Hyundaia, w kluczowych krajach ASEAN, w tym w Indonezji, Tajlandii, Malezji, Wietnamie i Singapurze, łączna sprzedaż pojazdów wzrośnie do 4,49 mln sztuk w 2026 r., z 3,16 mln w roku 2017.
Źródło: Reuters