Nowe składy Stadlera typu Flirt nie zastąpią starszego taboru, a poszerzą ofertę PKP Intercity. Dostarczone pociągi będą przeznaczone do międzywojewódzkich przewozów pasażerów, a na zmodernizowanych trasach osiągną prędkość 160 km/h, co przełoży się na krótszy czas dojazdu. Plany zakładają wprowadzenie pojazdów na trasy Szczecin-Kraków, Kraków-Lublin i Szczecin-Lublin. Po sfinalizowaniu umowy przez Stadler Polska, przewoźnik będzie w posiadaniu floty składającej się łącznie z 86 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Aktualnie PKP Intercity dysponuje 20 składami EZT Pendolino, 20 - Dart produkcji Pesy i 20 zespołów typu Flirt dostarczonych przez Stadlera. W czerwcu bieżącego roku firma zawarła kontrakt o wartości około 275 mln zł na modernizację pociągów ED74, które mają kursować na trasach Wrocław-Kielce i Wrocław-Lublin.
Źródło: WNP