Nowa firma produkować ma trzy rodzaje ładowarek - urządzenia szybkie dedykowane miejskim autobusom oraz ładowarki szybkie i standardowe przeznaczone do samochodów osobowych. Wszystkie urządzenia bazować mają na opracowanej przez zakłady Cegielskiego technologii wykorzystującej węglik krzemu. Jeżeli formalności związane z tworzeniem spółki celowej zakończą się jeszcze w bieżącym roku, to pierwsze testy nowych ładowarek mogłyby ruszyć wiosną roku przyszłego, a krótkie serie produkcyjne trafiłyby na rynek na przełomie roku 2018 i 2019. PGE chce testować usługi szybkiego ładowania aut elektrycznych w ogólnodostępnych punktach m.in. w Krakowie, Łodzi, Lublinie i Rzeszowie.
Według założeń rządowego programu rozwoju elektromobilności, w 2020 r. w Polsce ma działać 6 tys. ładowarek standardowych oraz 400 ładowarek szybkich. Ministerstwo Energii ocenia koszty budowy takiej infrastruktury ładowania na około 500 mln zł.
źródło: wysokienapiecie.pl