Prezes Idec, Toshi Funaki, spodziewa się znacznych korzyści dzięki synergii wynikającej z komplementarnych ofert produktów, modeli biznesowych oraz geograficznej obecności obu firm. Połączone przedsiębiorstwa dysponować będą siłą roboczą liczącą 3500 osób pracujących w fabrykach zlokalizowanych w 10 krajach, a także siecią spółek dystrybucyjnych działających w 15 krajach.
Apem zachowa swoją markę i utrzyma strategiczne priorytety rozwoju pod kierownictwem dotychczasowego zespołu zarządzającego.
Firma Apem, założona w 1952 r., produkuje m.in. przełączniki panelowe, joysticki, klawiatury i wskaźniki LED, które wykorzystuje do wytwarzania paneli HMI dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Posiada zakłady produkcyjne w Europie, Afryce, Ameryce i Azji, działające w 11 krajach, a także sieć ponad 130 dystrybutorów i agentów funkcjonujących na pięciu kontynentach. Obsługuje przeszło 20 tys. klientów na całym świecie.
Idec przewiduje, że wieloletnia obecność Apem w Europie przyczyni się do przyspieszenia ekspansji japońskiej firmy w Unii Europejskiej, a silna pozycja jej samej w Japonii i reszcie Azji otworzy nowe rynki dla produktów Apem. Z kolei połączenie zespołów sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych umożliwić ma wzajemne pozyskiwanie dotychczasowych klientów obu firm.
Na zdjęciu: prezes Idec Toshi Funaki oraz prezes Apem Grégory Sachnine.
źródło: Drives & Controls