Zawarcie kontraktu z Boschem oznacza dla Daimlera zakończenie indywidualnych prac nad autami autonomicznymi oraz realne przesunięcie ambicji dotyczących tworzenia takich pojazdów poza prototypy, do produkcji masowej. Firma Bosch będzie pracować z producentem samochodów nad oprogramowaniem i niezbędnymi algorytmami sterującymi. Mercedes ma korzystać z wspólnie opracowanego systemu przez dwa lata, po czym system będzie oferowany konkurentom. Współpracujące koncerny chcą rywalizować z innymi dostawcami systemów sterujących, takimi jak Continental, Delphi czy ZF.
Jak twierdzi Daimler, system autonomicznego prowadzenia pojazdów będzie gotowy na początku następnej dekady. Obecnie jednak koncern nie ma prognoz dotyczących momentu komercyjnego uruchomienia autonomicznych taksówek. Prace Boscha i Daimlera oparte będą o wysokiej rozdzielczości systemy mapowania rozwijane przez firmę HERE należącą do BMW, Mercedesa, Audi i Intela.
źródło: Reuters