Według Goodyeara rozwiązanie MaRS (Management and Recovery System) Artura Ząbczyka to koncepcja inteligentnego systemu, który odzyskuje wszystkie formy energii (cieplną, kinetyczną oraz energię odkształceń), aby wprowadzić pojazd w tzw. tryb żeglowania. Jego uzupełnieniem jest inteligentna sieć informacyjna, obejmująca wszystkie pojazdy na drodze, które w czasie rzeczywistym dostarczają danych o prędkości, wypadkach i sygnalizacji świetlnej. System optymalizuje ruch drogowy i proces odzyskiwania energii w autach, czego efektem ma być znaczna redukcja czasu i kosztu podróży wszystkich uczestników ruchu.
Drugie miejsce zajął Włoch Jacopo Runchi, który zaprojektował 2-4-kołowy pojazd modularny, a miejsce trzecie - Siddartha Khastgir z Wielkiej Brytanii, który opracował inteligentną strefę i system punktowy nagradzający podróżnych za inteligentne decyzje transportowe.
źródło: naukawpolsce.pap.pl
zdjęcie: Goodyear