CEO Avevy Richard Longdon wyjaśniał, że w trakcie procesu due diligence natrafiono na poważne wyzwania integracyjne, których - jak uznano - nie można przezwyciężyć bez znacznego dodatkowego ryzyka i kosztów. To niekorzystnie wpływało na bardzo złożoną strukturę planowanej transakcji. W rezultacie ustalono, że przewidywane podniesienie wartości akcji jest mało prawdopodobne, by połączenie można było realizować w rozważanym wcześniej zakresie. Aveva ma kontynuować poszukiwania partnerów.
Firmy Aveva i Schneider miały utworzyć spółkę ułatwiającą projektowanie i prowadzenie projektów w szerokim zakresie, od elektrowni jądrowych do silników wysokoprężnych. Oprogramowanie Avevy używane jest w ponad 3 tys. dużych globalnych przedsięwzięć inżynieryjnych, zaczynając od zarządzania danymi w elektrowni jądrowej Paks na Węgrzech, po trójwymiarowe modelowanie nowych silników Diesla dla niemieckiego producenta samochodów ciężarowych - firmy MAN. Od czasu lipcowego porozumienia cena ropy spadła o jedną trzecią, potencjalnie zmniejszając popyt na produkty obu spółek.
Równolegle do londyńskiego 37-procentowego spadku kursu akcji Aveva Group, o 0,7% wzrosła wartość akcji Schneidera na giełdzie w Paryżu.
źródło: Bloomberg, Drives & Controls