Zdaniem innej firmy konsultingowej GTM Research, w 2014 r. Advenced Energy był trzecim największym dostawcą inwerterów na rynku amerykańskim, a jego udział w sprzedaży tych urządzeń w Stanach Zjednoczonych wynosił 17%. Na miejscu pierwszym była wówczas firma SMA z udziałem 24% oraz ABB obejmująca 19% rynku w USA.
Te same powody, przez które z branży PV wycofała się firma Advanced Energy, przyczyniają się do pogorszenia sytuacji rynkowych liderów. Firma SMA będąca globalnym liderem w produkcji falowników poinformowała na początku bieżącego roku o planach zwolnienia ponad tysiąca pracowników. Wcześniej - w lipcu 2014 r. - mówiła o możliwości zredukowania 600 etatów. Łącznie SMA zlikwiduje zatem 1600 miejsc pracy, z czego 1300 w Niemczech. Podstawowy fotowoltaiczny rynek zbytu SMA, czyli Europa, uległ w latach 2010-2014 zmniejszeniu aż o 75%, z 5,5 mld do 1,4 mld euro. Dla SMA najsilniejszą konkurencję stanowią firmy z Japonii i Chin, gdzie w sektorze fotowoltaicznym panuje bardzo dobra koniunktura.
źródło: gramwzielone.pl