Wraz z przejęciem TRW, ZF podwoi również przychody pochodzące z dwóch ważnych dla przemysłu motoryzacyjnego rynków: Chiny i USA. Obecnie ZF dysponuje 12 zakładami produkcyjnymi. Dzięki silnej pozycji TRW w Chinach, ZF może zwiększyć sprzedaż na tamtejszym rynku o około 33%.
Na podjęcie decyzji o dokonaniu przejęcia duży wpływ miało wzajemne uzupełnianie się ofert produktowych obu firm - ZF ma silną pozycję w dziedzinie mechatroniki wykorzystywanej w układach napędowych i podwoziach, natomiast TRW cieszy się uznaniem w zakresie czujników radarowych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, a także systemów bezpieczeństwa i elektroniki samochodowej. Połączenie wiedzy daje spółkom możliwość uzyskania korzyści z rozwijających się na świecie trendów obejmujących oszczędzanie paliwa, zaostrzanie wymogów bezpieczeństwa oraz prace nad pojazdami autonomicznymi, co wymaga ogromnych inwestycji badawczo-rozwojowych. Łączny budżet ZF i TRW, przeznaczony na badania i rozwój wyniósł w 2013 r. 1,5 mld euro.
Przejmując TRW, ZF Friedrichshafen sprzedał jednocześnie Boschowi - długofalowemu partnerowi joint venture - swoje udziały w ZF Lenksysteme (ZFS). ZFS zajmuje się wytwarzaniem układów kierowniczych do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, w tym produkcją elektrycznych układów kierowniczych. Zdaniem ekspertów firma ZF chciała uniknąć w ten sposób sankcji ze strony organów ochrony konkurencji, co mogło być prawdopodobne z uwagi na silną pozycję TRW na rynku systemów sterowania.
źródło: EE Times Europe