Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej są często wzajemnie sprzecznymi celami podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczej z niezależnym napędem kół. Bosch Rexroth wprowadza rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jezdnego, które zapewnia realizację obu tych wymagań.

Posłuchaj
00:00

Sprawność energetyczna automatyki układu jezdnego HET (High Efficiency Traction) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest, w razie potrzeby, całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła, realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym. Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego.

Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcania opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze, w różnym stopniu. Układ HET firmy Bosch całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności maszyny. W specjalnie opracowanym bloku zaworów nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Układ ma kompaktową budowę a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem orurowania.

Oprócz bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów dla służb miejskich, mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań i zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

źródło: Bosch

Powiązane treści
Bosch Automotive Aftermarket otwiera nową fabrykę w Chinach
100 lat alternatorów firmy Bosch
Bosch oferuje serwis układów napędowych Hägglunds
Szybko i lekko na dalsze odległości - nowy system przemieszczeń liniowych Bosch Rexroth
Rozmowa z Jerzym Jaworskim, kierownikiem Działu Automatyzacji Przemysłu w Bosch Rexroth
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowe roboty SCARA Mitsubishi Electric wspierają transformację cyfrową w przemyśle
Roboty
Arrow Electronics wspiera rozwój robotyki i AI – nowe przewodniki i webinaria
Aktualności
Grupa Greenvolt i BYD Energy Storage zbudują w Polsce magazyny energii o łącznej pojemności do 1,6 GWh
Roboty
Sanctuary AI wyposaża humanoidy Phoenix w nowe czujniki dotykowe
Roboty
Infineon i Roborock wprowadzają nową generację robotów sprzątających z pierwszym w branży 5-osiowym ramieniem robotycznym
Aktualności
ABB finalizuje przejęcie działu osprzętu elektroinstalacyjnego Siemens w Chinach

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów